lördag 9 september 2023

Prat med kolegan

På jobbet så är vi ganska många på ett och samma ställe, så de blir ju automatiskt att man har spanat in alla. På fritiden så brukar jag och några av mina manliga kollegorna köra "vem skulle du kunna tänka dig att ligga med". Exempel vem skulle du kunna tänka dig att ligga med utav Anna och Jenny, då svarar man vem och varför man tar den ena före den andre. Den "leken" har vi hållt för oss själva, men idag så kunde jag inte låta bli att berätta om de till en av de kvinnliga kollegorna som jag trivs med. Hon utbrast i skratt och berättade att hon och några andra kvinnliga kollegor gör samma sak. Så de slutade med att vi satt och körde de på jobbet. De var ganska kul tills att hon sa

- Vem skulle du ligga med av Anna och mig?

Då blev de lite jobbigt, för om jag skulle välja mellan dom två så var det utan tvekan henne jag skulle göra de med. Så hon fick bara ett kort och snabbt svar helt utan motivering.

- Dig.

Hon tjatade till sig min motivering, men hon fick bara en liten liten del av motiveringen, igentligen så är de att hon ser jävligt bra ut, är söt (hon är inte så lång), hon är snäll och lätt att prata med. Men de ända hon fick veta var att hon har en snygg röv. Hon rodnade faktiskt lite och sa

-De är faktiskt första gången någon har sagt de till mig, inte ens min pojkvän har sagt de!

Så jag skämtade och sa

- Då får du ta och ge han en smäll på käften och be han säga de då!

Och hon började att as garva och sa

- Vet du? De ska jag tame fan göra!

Med tanke på att hon frågade om sig själv så var jag fräck och ställde frågan om vem hon skulle ligga med om hon fick välja mellan Tobias och mig. Svaret kom väldigt fort!

- Jag skulle lätt ligga med dig, för du är en av de få som ser bra ut, är rolig att prata med, du är ärlig och du är säkert bra i sängen. 

Jag blev väldigt ställd av de svaret speciellt då jag personligen tycker att jag är skit ful! Sen så tittade jag bara på henne och sa

- Du skojar?

- Jag är seriös! Samtidigt som hon log och tittade på mig.

Sen så skrattade vi åt en kollega som från ingenstans bara tittade på oss och gick in i en hylla! Vi forsatt med frågeleken en stund samtidigt som vi jobbade, men sen blev det hemgång för min del och hon fick ta den sista timmen själv. 

Så idag har jag fått lära mig en hel del om vad hon tycker och tänker om folk på jobbet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar